Helsinki-Vantaan lentoasema on ollut viime vuosien aikana aikamoisessa remonttimyllerryksessä voidakseen vastata niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin asiakkaiden tarpeisiin. Lentoaseman tyylikäs yleisilme ja toimivat palvelut ovat keskeisiä kriteerejä. JOBmeal (silloinen Oy Selecta Ab) osallistui jo suunnitteluvaiheessa muutosprojektiin ja on näin ennakolta voinut kertoa tärkeitä huomioitavia seikkoja automaattien sijoittamiseen liittyen, kuten esimerkiksi mihin olisi järkevä sijoittaa automaattisyvennykset vesi- ja sähköjohtoineen.
- JOBmeal (entinen Oy Selecta Ab) kuuntelee aidosti asiakastaan ja kehittää toimintaansa sen mukaisesti. Siitä hyvänä esimerkkinä on nykyään automaattien viikonlopputäydennykset, joita ei aikaisemmin ollut. Laadukkaat automaatit toimivat hyvin, mutta mikäli ongelmia ilmenee, huolto toimii viipymättä ja moitteettomasti, sanoo Tiina Lilja.
- Tunnemme hyvin toisemme, mikä helpottaa yhteistyötä. Kävimme myös JOBmealin (entisen Oy Selecta Ab:n) järjestämälle Tee-kurssille. Kiva, erilainen kokemus ja mielenkiintoinen asia oppia uutta, kertoo Tiina Lilja.
Lentokentät ovat erilaisia julkisia ympäristöjä kuin esimerkiksi metro- ja juna-asemat. Niillä ei tarvitse huomioida automaattien joutumista ilkivallan kohteeksi. Myös lentokentän automaattien sijoittelua on mietitty eri tavalla kuin muilla julkisilla paikoilla. Automaatteja on tietoisesti sijoitettu sinne, missä ei ole kahvilatarjontaa tai suuria asiakasvirtoja, jotta palvellaan mahdollisimman laajasti kaikkia lentokentän matkustajia.